
D-Congress • 3min
CAIA COSMETICS är ett praktexempel på hur en influencer kan bygga ett eget och starkt varumärke utifrån engagemang och lojalitet inom sitt community. De är ett av Europas snabbast växande skönhetsbolag med hög vinstmarginal. VD Mikael Snabb berättar om hur de tänkt kring företagets strategier, innovationer, influencertänk och underhållning.
MAYA DELOREZ grundades av Madelene Törnblom – en ung hästtjej nära sin målgrupp som snart spränger 100-miljonersvallen helt utan externt kapital med framgångsrik kontroll över sin egen produktkedja. Snabbväxande DTC-företag med hög expansionstakt. Madelene har bland annat bra tips för dig som nyligen startat egen e-handel, hur hon jobbar med innovation framåt och vad en bra kundupplevelse är för henne.
SELLPY är uppstickaren som fått svenskarna att tänka om kring begagnat, grundad i en hållbar affärsmodell. En gamechanger med stark tillväxt. Gustav Wessman är Cheif Commercial Officer och delar med sig av tankar kring hållbarhet, vad deras nästa steg i hållbarhetsutvecklingen är och expansionsplaner.
D-Congress • 3min
D-Congress • 4min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
D-Congress • 2min
D-Congress • 3min
D-Congress • 3min
D-Congress • 3min
D-Congress • 2min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
D-Congress • 3min
D-Congress • 4min
D-Congress • 1min
D-Congress • 3min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
D-Congress • 3min
D-Congress • 4min
D-Congress • 4min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
D-Congress • 4min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
D-Congress • 1min
D-Congress • 2min
D-Congress • 2min
D-Congress • 3min
D-Congress • 2min
D-Congress • 2min
D-Congress • 1min
Övriga artiklar handlar om giganterna Amazon och Shopify
Dessutom innehåller vackans brief bland annat ett mycket intressant podavsnitt från Emarketer om livestreaming och det är klart Microsoft också hakar på Marknadsplatstrenden
Denna vecka innehåller veckans brief bland annat intressanta artiklar om förändrade konsumtionstrender och hur Wholesale modellen förändrats under pandemin.
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.