Del 1: Att upptäcka ditt företags purpose

Vad är purpose, hur definierar du purpose för ditt företag eller varumärke, hur bygger purpose upp din vision, mission och värderingar; vad är bästa praxis och fällor att undvika?

I den första delen av Afhdel´s onlinekurs inspirerar han och visar dig hur du kan integrera purpose i strategier. Det gör han genom att först gå igenom viktiga makroteman vi ser på marknaden idag då det relaterar till hur företag använder sin makt för att göra bra saker i världen och därmed framtidssäkra den för nästa generation av konsumenter.

Kursen går igenom två viktiga ramverk som används i arbetet av att upptäcka ditt företags purpose, så att du som deltagare blir väl utrustad till att kunna tillämpa dem i ditt företag.

DATUM & TID: 15 oktober kl 15.00 – 17.00
PLATS: ZOOM
SPRÅK: Engelska

Registrering

The Discovering Purpose FrameworkHur purpose leder till vision, mission, värderingar och positionering

Upptäck och undersök vad som kan kunna fungera som ramar för ditt varumärkes purpose. Det görs genom att beakta både interna (företagets) och externa faktorer (marknad/planet).

→ Presentation och diskussion om makroteman vi ser på marknaden (45 min)
→ Genomgång och arbete med The Discovering Purpose Framework-modellen (45 min)
→ Q&A (15 min)

The Difining Purpose frameworkDefiniera och sätt ramverket för ditt företags purpose

→ PURPOSE - Why your company or brand exists
→ VISION - Where you want to get to by a specific point in time in line with the Purpose
→ MISSION - What bold moves do you need to take to achieve the Vision
→ VALUES - How you behave as a brand, what behaviors and attitudes you display
→ POSITIONING - How all of the above is encapsulated to occupy a distinct place in people’s minds

 

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!