Vill du vara med och bidra till ett tryggare, smartare och mer lönsamt digitalt företagande i Sverige? Nu förstärker vi teamet med ytterligare en person som ska ansvara för tjänsteutveckling och marknadsföring av Svensk Digital Handels tjänster som i nuläget består av certifieringen Trygg E-handel.

 

Om befattningen

Svensk Digital Handel driver Trygg E-handel, en certifiering för företag som säljer varor och tjänster på nätet. Trygg E-handel är ett mycket starkt varumärke bland konsumenter och certifieringen är mycket uppskattad bland de cirka 800 företag som har certifieringen. Som ansvarig för marknadsföring och tjänsteutveckling av Trygg E-handel driver du arbetet med att, tillsammans med det befintliga teamet, marknadsföra och utveckla certifieringen. Du ansvarar också för att identifiera och utveckla nya affärer som bidrar till den digitala handelns utveckling i Sverige.

Arbetsuppgifter

  • Driva arbetet med att utveckla tjänster, säkra intäkter och utvärdera möjligheter till nya intäkter i den befintliga tjänsteportföljen (Trygg E-handel) till digitala handlare, i nära samarbete med det befintliga teamet.
  • Driva marknadsföringen och försäljningen av certifieringen Trygg E-handel samt utveckla kommunikationen till befintliga certifierade företag.
  • Medverka i det löpande certifieringsarbetet inom Trygg E-handel
  • I samarbete med VD formulera och utveckla nya affärer som bidrar till att den digitala handelns utveckling på den svenska marknaden.
  • Bistå i arbetet med att ta fram innehåll till events, nyhetsbrev och andra relevanta kommunikationskanaler för Svensk Digital Handel

Vi söker dig som har:

  • Relevant högskoleutbildning
  • Dokumenterad erfarenhet av att affärsutveckling, marknadsföring och försäljning av tjänster relaterade till e-handeln eller annan relevant bransch
  • Starkt nätverk inom svensk e-handel och/eller detaljhandeln
  • Mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift

Som person är du:

  • Kreativ, nyfiken och engagerad
  • Van vid att jobba självständigt men samtidigt samarbetsvillig
  • Du trivs med att jobba under eget ansvar i en liten organisation

Startdatum och anställning

  • Heltidsanställning från och med augusti 2019
  • Placeringsort: Stockholm
  • Du rapporterar till bolagets VD
  • I anställningen ingår uppskattningsvis minst en res dag i veckan och periodvis förutsätter rollen att du kan arbeta även utanför kontorstid

Ansökan

Skicka din ansökan och följebrev så snart som möjligt, dock senast den 3 maj, 2019, till per.ljungberg@dhandel.se

För frågor kontakta Per Ljungberg, via e-mail, per.ljungberg@dhandel.se

Om Svensk Digital Handel

Svensk Digital Handel utvecklar tjänster och driver frågor som bidrar till ett tryggare, smartare och mer lönsamt digitalt företagande i Sverige. Bolaget är ett helägt dotterbolag till Svensk Handel.

Bolaget anordnar några av Sveriges mest spännande och intressanta events inom digital handel, bland annat D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg som arrangeras varje år i mars och drar över 2000 deltagare. Bolaget driver även Trygg E-handel, en certifiering för företag som säljer varor och tjänster på nätet. Vi anlitas även av Föreningen Svensk Digital Handel för att utveckla dialog och samverkan i branschen och påverka de som sätter affärsförutsättningarna för digital handel i Sverige.

Svensk Digital Handel består idag av fyra medarbetare och har kontor i Svensk Handels lokaler i Göteborg och Stockholm. För mer information besök www.dhandel.se.