INSTÄLLT
Modeindustrins miljöpåverkan uppmärksammas allt mer och frågan är hur vi kan minska densamma genom att använda befintliga plagg betydligt längre. Vi träffar två företag som tagit sin avstamp i industrins stora utmaning men som valt olika strategier för att bidra till dess lösning. Hur skapar man förtroende bland konsumenter för cirkulära affärsmodeller, och framförallt hur får man fler att hoppa på tåget….?
Samtalet faciliteras av Sïmon Saneback.
Veronika lämnade sitt toppjobb inom PR-branschen för att ta sig an rollen som Sverige- och marknadschef på omtalade second hand-appen Tise. Hon var ensamt ansvarig över att lansera appen på svenska marknaden som nu två år senare har över 150,000 användare i Sverige och har vuxit sig till en av Sveriges största plattformar inom köp- och sälj hos den yngre publiken. Huvudmålet med Tise är att implementera ett nytt köpbeteende via appens funktioner som ska leda till ett cirkulärt tänk bland unga.