6 avgörande logistiktrender för att e-handlare ska kunna öka sin försäljning.
Last-mile delivery är mitt inne i ett paradigmskifte där konsumenten, och inte längre användaren, sätter villkoren för hur det ska ske. Vad vill konsumenten ha och hur påverkar det e-handlarens erbjudande i sin webshop? Vissa e-handlare ser detta som ökade kostnader medan vissa ser möjligheten i att använda sina leveranser som en konkurrensfördel.
Elin har efter 10 år i tillväxtbolag en stor erfarenhet av vad som krävs för att ta innovativa lösningar till marknaden. Från 2010 och 6 år framåt var hon med och drev utvecklingen av mobila betallösningar tillsammans med banker och kreditkortsbolag i Europa, Asien och Sydamerika och fick på nära håll se hur det i slutändan var konsumenterna som drev fram det användande som vi idag tar för givet. Idag har Elin en central roll på Airmee och ansvarar främst för att driva på en tillväxt av hållbar Last Mile vad gäller ekonomi, miljö och samhället i stort.