Det digitala landskapet och om Alibaba’s IMall för Industribolag i Kina.
Presenteras av Svensk Digital Handel
Kinas export minskar och den inhemska marknaden blir allt mer viktig för både konsument- och industrihandeln. Alibaba har sedan länge drivit marknadsplatser för premium konsumentvarumärken och nu genomför man samma åtgärder för industribolag.
För 2 år sedan lanserade man säljkanalen IMall just för premium industribolag, på Kinas största B2B marknadsplats 1688.com; Hur fungerar Imall? Vidare lanserade man sitt Eco System Partner Program i September 2019 där industrivarumärken kan söka hjälp för sin online affär; Vilka möjligheter finns?
JOHAN & JOHAN är en av fem utvalda partners i den högsta kategorin, det enda Västerländska bolaget.
Statsvetare med masterexamen från Uppsala Universitet. Kom till Kina första gången 2012 som utbytesstudent. Har arbetat som politisk rådgivare i näringsfrågor på Sveriges Riksdag och började som Projektledare på JOHAN & JOHAN i Shanghai 2017. Drivit bolagets multibrand koncept för svenska konsumentvarumärken i Kina och ansvarar nu för bolagets B2B verksamhet.