Hur möter vi kundernas värderingar i framtidens handel?
Hög kvalitet och bra pris på dina produkter räcker inte som säljargument längre. Idag drivs konsumenterna av andra värderingar och bedömer inte bara din produkt utan även ditt varumärke. Och det är upp till dig som handlare att möta kraven om du vill behålla kunden. Vi har bjudit in Caliroots och Royal Design för att höra hur de tänker kring framtidens handel och kundernas förväntningar. Hur ska de och andra handlare dra nytta av purpose driven commerce för att möta konkurrensen?
Magnus var en av delägarna som byggde upp inWarehouse som såldes till Komplett-gruppen 2006. År 2012 lanserade Magnus Pettersson Media Markts första e-handelsplats och därefter drivit utvecklingen av digitaliseringen och omnikanalkonceptet för MediaMarkt både i Sverige och som en del i det globala teamet baserat i Ingolstadt,Tyskland. Sedan 2017 är Magnus VD för RoyalDesign Group med fokus på lönsamhet genom automatisering, datadrivet och skalbarhet för internationell expansion.