”To infinity and beyond” – ett kundcase om FRISTADS
Presenteras av Bizzkit
När Buzz Lightyear från den tecknade filmen Toy Story ska bege sig ut på till synes omöjliga uppdrag, är hans motto ‘to infinity and beyond’. Han har nämligen en okuvlig tro på att allt ska lyckas till slut. När Fristads ABs Senior Digital Manager, Tomas Wikström, fick uppdraget att etablera en sofistikerad varumärkeskorsad (cross-branding) e-handelslösning, sa hans skeptiska kollegor att han skulle vara en hjälte om han kunde lösa uppgiften. Lyckligtvis besitter Tomas Wikström samma okuvlighet som Buzz Lightyear och löste uppgiften.
Men hos Fristads AB låter man inte lagerkransen ligga och vila på huvudet. En e-handelslösning måste nämligen anpassas och vidareutvecklas hela tiden. Tomas arbetar i ett nära samarbete med Fristads ABs Marketing & E-Commerce Manager, Jonatan Andersson, på att sammanfoga B2B- och B2C-försäljningen. En stor utmaning både tekniskt, organisatoriskt och med tanke på att man måste utveckla en lösning som tilltalar båda kundtyperna.
Möt Jonatan Andersson, Marketing och E-commerce Manager, en av två personer som står i spetsen för Fristads ABs digitala strategi. Fristads e-handelslösning som lanserades 2012 bygger på Bizzkit-plattformen och har utvecklats av lösningspartnern Hesehus.