Svea Ekonomi
Patrik Widlund
Patrik Widlund
Ekonom och marknadsförare

Därför måste B2B göra som B2C

Därför måste B2B göra som B2C

Alla vet att svenska B2B-företag måste öka tempot men få är beredda att satsa – varför det? Konsumentledet har drivit på digitaliseringen inom B2C som ligger långt före. Men inköparna nöjer sig inte med sämre lösningar när de handlar för sina företag än vad de får privat. Vad händer med de B2B-företag som inte vaknar? Tänk Amazon och Alibaba.

Om Patrik Widlund

Ekonom och marknadsförare med gedigen erfarenhet av företagsledning inom mediebranschen. Debuterade 2018 som författare med prisade boken ”Digital transformation – strategier för affärsutveckling”.

LinkedIn

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!