Babyshop Group
Linn Tagesson
Linn Tagesson
Medgrundare och Chief Cultural Officer

Babyshops väg till att bli Europas största multikanal-retailer inom barnkläder och produkter

Framgångsfaktorer och fallgropar vid kraftig expansion. Babyshops väg till att bli Europas största multikanal-retailer inom barnkläder och -produkter

Tillsammans med Marcus Tagesson köpte Linn Tagesson domänen Babyshop.se år 2006. Nu omsätter koncernen drygt en miljard kronor, har förvärvat bolag i Sverige, Storbritannien och Norge och har försäljning över hela världen. I ett samtal med HUI Research Emma Hernell delar Linn med sig av framgångsfaktor och fallgropar från mer än tio år av kraftig expansion genom förvärv och organiskt.

Om Linn Tagesson

Linn Tagesson är medgrundare och Chief Cultural Officer på Babyshop Group. Koncernen bedriver e-handel från www.babyshop.com, www.lekmer.se, www.alexandalexa.com och www.oiidesign.se samt har även 11 fysiska butiker i Norge och två i Sverige. Koncernen omsätter årligen över 1 miljard SEK.

LinkedIn

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!