Klarna
Christian Cabau
Christian Cabau
Director Marketing Nordics

Därför är känslor det enda rationella alternativet 2020

Scen: Varumärke G4
Från: 12:30 Till: 12:50
Lägg till i kalender2020-03-05 12:30:002020-03-05 12:50:00Europe/StockholmKlarna - Christian CabauDärför är känslor det enda rationella alternativet 2020Varumärke G4Svensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Därför är känslor det enda rationella alternativet 2020

Data, automatisering och AI har fullkomligt revolutionerat marknadsföringen de senaste åren. Verktygen har dessutom blivit tillgängliga, tillförlitliga och enkla att använda. Samtidigt är konsumenterna svårare att nå nu än någonsin. Reklamtröttheten är utbredd, utbudet har aldrig varit större och ett flertal smarta nättjänster har gjort att många varumärken reducerats till en prisjämförelse. Hur gör man då för att sticka ut, väcka intresse och skapa ett varumärke som kunderna faktiskt vill interagera med – på riktigt? Och hur långt kan man gå? Finns det gränser? Missa inte chansen att höra mer om Klarnas varumärkesresa och deras syn på marknadsföringens roll under 20-talet.

Varumärke – Scen G4

Om Christian Cabau

Christian lever för att skapa reklam som både triggar konversationer och rör upp känslor. Christian har en bred marknadsföringsbakgrund med erfarenhet från både kund- och byråsidan. Han började sin karriär inom telekom och arbetade då med varumärken som Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet, liksom hårdvaruleverantörer som Apple, HTC och Sony. Efter flera år av som engagerad och involverad beställare, bestämde han sig för att helt växla över till den kreativa sidan och började på reklambyrån DDB där han hanterade några av byråns största konton, inklusive Samsung Nordics, Svenska Spel och Volkswagen. Sedan två år tillbaka är han nu helt uppslukad med att omvandla Klarna från en ”rationell betalningsleverantör till en känslomässig shoppingupplevelse” som marknadschef för Klarna i Sverige.

LinkedIn

Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!