Nöjesparker kickar igång datadrivet arbetssätt – Growthpodden live
Nöjesparkerna Kolmården, Gröna Lund, Skara Sommarland och Furuvik berättar hur deras affär växte genom datadrivet arbetssätt.
Kolmården utför experiment som ger överraskande positiva resultat för deras affär och Gröna Lund gjorde fysiskt test i parken för att se om det gav bättre resultat. Lyssna på en superintressant intervju där Johanna Kjellser, Digitalansvarig på Parks and Resorts (ägare av Kolmården, Gröna Lund, Skara Sommarland och Furuvik) berättar hur man börjar att arbeta datadrivet i Growthpodden live.
Growthpoddens programledare är Linda Eriksson, Growth Lead på digitalbyrån Rebel and Bird.
Linda, Growth Lead på Rebel and Bird, är en av Sveriges ledande experter inom tillväxt och datadrivna metoder. Som growth lead ser hon till att alltid skapa en lärande projektmiljö baserad på riktig data för att på så sätt skapa värde för kunden. Hon vet allt som finns att veta om hur man får team att trivas tillsammans i en KPI-orienterad miljö.