Essity Hygiene And Health
Jonas Åkermark
Jonas Åkermark
Senior E-commerce Activation Manager

B2B2C strategier för FMCG varumärken för att lyckas i en Omnikanalsvärld

B2B2C strategier för FMCG varumärken för att lyckas i en Omnikanalsvärld

I dagens värld där shopper-resan är mer komplex än tidigare och bruset är enormt är det viktigare än någonsin att förstå dina konsuments beteenden och bygga starka varumärken. Omnikanal är inte längre bara ett buzz word, utan en strategi som måste vara en del av både återförsäljare och varumärkesägares DNA. Men innebär omnikanal att man skall agera exakt lika dant i alla kanaler? Inte nödvändigtvis, kunskap om hur shopparbeteendet skiljer sig online jämfört med offline samt förståelse för det pågående kanalskitet är nyckeln till relevant differentiering och smarta strategier.

Jonas Åkermark från Essity tar dig igenom vilka strategier varumärkesägare kan använda för att framgångsrikt nå online-shoppern.

Om Jonas Åkermark

Jonas är Senior E-Commerce Activation Manager på Essity och jobbar med att utveckla onlineförsäljningen på e-retailers. Jonas har arbetat med e-handel i 19 år och har varit engagerat i över 100 e-handelsprojekt inom olika branscher som media, mode, elektronik m.fl. och är nu passionerad att ta dagligvaruhandeln online till nästa nivå.

LinkedIn

Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!