Litium presenterar: Lindex - en nytänkande retailer med fokus på global omnikanalstrategi
Lindex är allt annat än nybörjare inom omnikanalförsäljning. Efter mer än 10 år på nätet har man stor erfarenhet och kunskap om e-handel. Henrik Sörstedt, Director of Customer Experience på Lindex, berättar om bolagets resa från att vara bland de första som satsade på e-handel till att ställa om till att bli en global retailer på de globala digitala plattformarna. Vad krävs att stötta kundresan i alla kanaler och hur gör man egentligen för att hänga med i både den nya tekniken och nya kundbeteenden när man inte kan starta om från noll? Henrik delar med sig av strategier, insikter och utmaningar för en detaljhandelsbransch i ständig förändring.
Henrik är Director of Customer Experience på Lindex globala huvudkontor i Göteborg. Inom CX avdelningen finns Marketing, Channel Development, Customer Engagement och Customer Insights. Henrik har en mångårig bakgrund inom affärsutveckling på byråsidan och arbetat med rådgivning till globala företag som Volvo Cars, SKF, Husqvarna Group, SCA etc inom deras digitala utveckling.