Litium
Henrik Lundin
Henrik Lundin
VD

Därför måste B2B göra som B2C

Därför måste B2B göra som B2C

Alla vet att svenska B2B-företag måste öka tempot men få är beredda att satsa – varför det? Konsumentledet har drivit på digitaliseringen inom B2C som ligger långt före. Men inköparna nöjer sig inte med sämre lösningar när de handlar för sina företag än vad de får privat. Vad händer med de B2B-företag som inte vaknar? Tänk Amazon och Alibaba.

Om Henrik Lundin

Verkställande direktör på Litium sedan 2016. Arbetade innan dess som produktchef på bolaget under åtta år. Har tidigare grundat eget IT-bolag. Bred erfarenhet av e-handel såväl B2C som B2B och står för tredje året i rad bakom rapporten ”Svensk B2B-handel”.

LinkedIn

Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!