Wilhelm Sporrong
Wilhelm Sporrong

Gamifiera

VD och medgrundare

Driven av data eller kundupplevelse - Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?

Scen: Scen E3
E-commerce as entertainment
14:00-14:50
Gå till Scen E3
Lägg till i kalender2022-04-28 14:00:002022-04-28 14:50:00Europe/StockholmGamifiera - Wilhelm SporrongDriven av data eller kundupplevelse - Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?E-commerce as entertainmentSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Driven av data eller kundupplevelse – Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?

Möt entreprenören som byggde världens första gamifierade kundupplevelse inom e-handeln. Hur kan man få kunder att vilja komma tillbaka till sin webbplats självmant genom att använda samma drivkrafter som sociala medier och spel? Och vilka konsekvenser får det för kundupplevelser och e-handlarnas marknadsföring? Du möter även flera andra svenska e-handlare som berättar hur de idag jobbar med gamification på sina webbplatser.

Presenteras av Svensk Digital Handel i samarbete med Gamifiera

Wilhelm Sporrong

Wilhelm Sporrong var VD för Webhallen i 10 år och byggde världens första gamifierade kundupplevelse inom e-handel. Målet var att få kunder att vilja komma tillbaka till webbplatsen självmant genom att använda samma drivkrafter som sociala medier och spel.

Idag driver Wilhelm SaaS-bolaget Gamifiera, som erbjuder en plattformslösning för gamifierad kundupplevelse och kund-community. Syftet är att skapa en lång rad emotionella incitament för kunder att komma tillbaka oftare, spendera mer tid och engagera sig med en e-handlare.

LinkedIn