Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

PostNord Sverige
Head of Digital
Mot den optimala checkout-lösningen
E-handeln har vuxit exceptionellt under de två senaste åren. E-handelns snabbt växande roll i konsumenternas vardag har lett till nya beteenden och högre krav genom hela köpresan. Många svenska e-handelsföretag har i takt med att marknaden växt tvingats utvärdera och förbättra sin egen kundupplevelse. En viktig del är en checkout-lösning som både är enkel och erbjuder flexibilitet och valfrihet som konsumenterna efterfrågar.
Hur kan vi tillsammans öka automatisering, produktivitet och som bidrar till gemensam affärsnytta och i slutändan en förbättrad kundupplevelse?
Träffa PostNord tillsammans med partners under D-Congress – Mot den optimala checkout-lösningen. På väg till dig.
Pontus är Head of Digital och har varit med att bygga upp PostNords nya digitala kundkanaler sedan 2013. Pontus har lång erfarenhet av digital utveckling och har jobbat med utveckling av Digitala kanaler som webb, appar och APler sedan mitten av 90-talet.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.