Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Nets
e-handelsexpert
Så har e-handeln förändrats efter pandemin
– Insikter och trender från Svensk E-handel 2021
Tillväxten inom e-handeln har varit stark de senaste åren och pandemin har lett till att nya konsumentgrupper börjar handla på nätet. Patrik Müller, e-handelsexpert på Nets, reder ut hur nya konsumentbeteenden påverkar och vilka nya krav som ställs på e-handeln.
Med avstamp i rapporten Svensk E-handel 2022 får du en närmare inblick i vad som krävs för att kunna ta upp kampen mot de internationella giganterna och vilka möjligheter som öppnar sig för svenska e-handlare. Vi tittar närmare på de senaste e-handelstrenderna. Kan nya affärsmodeller skapa möjligheter till att både bidra till mer hållbar handel och samtidigt att skapa nya intäktskällor?
Patrik Müller är en flitigt anlitad föreläsare, rådgivare och framtidsspanare inom nordisk e-handel. Han jobbar som e-handelsexpert på Nets och kommenterar även e-handelsfrågor i press och tv. Patrik har noggrant följt e-handelns utveckling sedan 2000.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.