Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Tritanium Ventures
Co-founder and COO
E-handeln förändras - trender från Kina. Del 1: Den globala spelplanen
Nya trender tar större och större andelar av e-handeln både i öst och väst. Följ med när vi gräver i mekanismerna som kommer att ha massiv påverkan på e-handeln de närmaste tio åren.
Programleds av Jacob Lovén från Den Digitala Draken och Björn Påhlman Spenger från Framtidens E-handel.
Co-founder and COO at Tritanium Ventures, a boutique brand partner for consumer brands aspiring to enter and grow their businesses in Asia. Michelle has a solid track record within the field of eCommerce and Digital marketing, in Asia. She has worked for multiple internationally leading fashion and sports brands such as adidas, H&M, and Inditex Group. At H&M she was Head of Growth for Asia driving digital expansion and development in the Asian countries, mainly focusing on Tmall China, Korea, Japan, SEA and India.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.