Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Svensk Handel
Näringspolitisk chef
E-handeln förändras - trender från Kina. Del 2: Den globala spelplanen, i Sverige
Vad händer när supply chain i världsklass bara är ett knapptryck bort och hur ska vi i Sverige rusta oss mot globalisering? Vi djupdyker i dropshipping-trenden, hur den globala spelplanen ritas om och hur Sverige kan konkurrera på samma villkor med några av Sveriges vassaste experter.
Programleds av Jacob Lovén från Den Digitala Draken och Björn Påhlman Spenger från Framtidens E-handel.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.