Veckans Brief: Long read om Shein – veckans måsteläsning
Denna vecka har vi fastnat för en long read i Wired. Mycket fascinerande läsning om lurade kompanjoner, plagiat och vilken roll influencers spelar för Shein.

Organista
Grundare
E-handeln förändras - DTC, social och influencers. Vad händer med e-handeln i Sverige?
De senaste åren har D2C varit en av de starkast växande trenderna inom e-handeln med dussintals influencer-startade varumärken. Men hur fungerar det egentligen och vad är utmaningarna för företagen?
Linn Herbertsson, grundare av D2C-varumärket Organista, är utbildad Civilekonom och före detta influencer som valde att lägga ner sina sociala medier och starta en e-handel helt på egen hand. Med sin kunskap från studierna och 10 år som influencer kombinerar hon teori med praktik för att navigera utmaningarna som kommer med att driva en e-handel i dagens oförutsägbara, digitala klimat.
Denna vecka har vi fastnat för en long read i Wired. Mycket fascinerande läsning om lurade kompanjoner, plagiat och vilken roll influencers spelar för Shein.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
”Dags för paradigmskifte för digitala upplevelser inom handeln”
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.