Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Inet
VD
D-AWARD 2022
Med D-Award uppmärksammar Svensk Digital Handel de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan. Tidigare års vinnare är RevolutionRace (2019), Skincity (2020) och Caia Cosmetics (2021). Möte 2022 års nominerade till D-Award i ett samtal om kundupplevelser, innovation, cross-boarder ecom och syftesdriven handel.
Erik Wickman är VD på Inet som säljer datorer och hemelektronik till entusiaster i Sverige. Erik har varit med sedan starten år 2000 och har ett snudd på maniskt kundfokus och brinner för att erbjuda den absolut bästa kundupplevelsen. Inet är flerfaldigt prisbelönade och har senaste tre åren haft en kraftig tillväxt och omsätter idag 1.5 miljarder.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.