Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

HUBSO Group
Grundare
E-handeln förändras - DTC, social och influencers. Vad händer med e-handeln i Sverige?
De senaste åren har D2C varit en av de starkast växande trenderna inom e-handeln med dussintals influencer-startade varumärken. Men hur fungerar det egentligen och vad är utmaningarna för företagen?
Josefine Abrahamsson startade sitt första bolag som 19 åring och har sedan dess arbetat med digitala affärer. Är idag VD och grundare av HUBSO. HUBSO är en noterad hub som hjälper kreatörer att transformeras till entreprenörer, genom att lansera autentiska D2C-brands.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.