Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Den Digitala Draken
Medgrundare
E-handeln förändras - trender från Kina. Del 1: Den globala spelplanen
Nya trender tar större och större andelar av e-handeln både i öst och väst. Följ med när vi gräver i mekanismerna som kommer att ha massiv påverkan på e-handeln de närmaste tio åren.
Programleds av Jacob Lovén från Den Digitala Draken och Björn Påhlman Spenger från Framtidens E-handel.
Jacob Lovén är skapare av podden Den Digitala Draken och grundare av konsultföretaget The Perspective. Han var en av de första anställda på Klarna har även drivit digital affärsutveckling på bland annat MTGx, Omnicom och Schibsted. Jacob är idag Sveriges mest anlitade föreläsare om digital utveckling i Kina
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.