Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

LYKO
VD och grundare
Black Week och bluffreor – vikten av att göra rätt
En återkommande kritik mot e-handeln är att priser höjs efter sommaren, för att sedan sänkas till sommarnivåerna igen, under exempelvis en Black Friday-kampanj. Nu föreslår regeringen att konsumentskyddet ska moderniseras för att bland få bort problemet med falska reor.
Vad innebär förslaget, hur omfattande är bluffreor vid Black Week och vad kan och behöver e-handlarna göra för att det ska vara tydligt för konsumenten, så att kunden kan känna sig trygg?
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.