Nu kraftsamlar vi kring morgondagens handel
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Voyado
Product Director
Hur Nordic Nest tiodubblade omsättningen till nästan 2 miljarder med kunden i fokus
Nordic Nest är ett av Sveriges starkast lysande e-handelsbolag, som på fem år har skalat från 200 miljoner till nästan 2 miljarder – samtidigt som de ökat lönsamheten. De har lyckats med detta genom att hela tiden sträva efter att erbjuda världens bästa kundupplevelse.
Under 2021 förvärvades även Svenssons i Lammhult, som är ett Sveriges mest framgångsrika varumärken inom inredning och möbler. Med de båda varumärkena är siktet nu inställt på att fortsätta leverera världens bästa kundupplevelser – till ännu fler kunder. Och ser vi till de över 100.000 reviews på trustpilot med ett snitt på 4,5 stjärnor framkommer det tydligt att kunderna älskar Nordic Nest!
Men vad är hemligheten? Hur skapar man en kundupplevelse som gör att kunderna vill komma tillbaka? I denna fireside chat kommer Pontus Ericsson, Chief New Business Officer på Nordic Nest berätta om faktorerna som är viktiga för att använda kundupplevelse som tillväxtdrivare och konkurrensfaktor.
Felix är Voyados kundcentrerade och resultatdrivna Product Director. Han har en bevisad meritlista inom ledande agila e-com och retailorganisationer.
Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg kommenterar fusionen med Svensk Handel.
Grönt val, miljösmart, bra val, hållbar. Det är några av de olika begrepp som idag möter konsumenter när de ska välja leveransalternativ vid onlineköp. Alla dessa val skapar inte bara en oklarhet för konsumenterna utan har också väckt frustration från branschen som har saknat en gemensam terminologi kring betydelsen av begreppen.
Vi ringde upp Holden Bale på hans kontor i Brooklyn, New York, för att ta pulsen inför hans dragning på Pre D-Congress den 27 oktober.
”Nu krävs kreativitet för ökad lönsamhet”
Maya Delorez, som efter bara fyra år omsätter 100 miljoner, är till stor del byggd via sociala medier. Grundaren och VD:n Madelene Törnblom är fortfarande ansvarig för allt content och säger att ”bra innehåll är det som gör att du säljer och sociala medier är det enda gratisverktyget på marknaden.” På D-Congress berättade hon om hur.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
D-Congress 2023
Profitable creativity
The ability to apply creative thinking to drive better results
TICKETS
Retail & Brand
2.950 SEK
Choose Retail & Brand Ticket if you work at a company or brand that runs a physical/e-commerce store.
Attendee
6.900 SEK
Select Attendee Ticket if you do not meet the criteria for Retail & Brand-ticket.
All prices are exclusive of VAT