Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Xlash
Head of Tech
Presenteras av: Storyblok
XLASH Cosmetics: The road to content-driven commerce experiences
While digital commerce was rising continuously since its conception, the last couple of years have seen unprecedented exponential growth. The question is, how can a business succeed in a hyper competitive market?
As more and more businesses start to expand their online presence, keeping up with the latest technologies and adapting a future-proof architecture becomes more important. However, many companies struggle with keeping up. Where’s the issue? Join this panel discussion to hear how one of Sweden’s most loved beauty brands, XLASH Cosmetics, future-proofed their commerce experiences and discovered new ways to optimize their commerce tech-stack.
Emelie is an entrepreneur, consultant and lecturer within e-commerce tech. She is currently leading the digital development at Xlash as Head of Tech and she has previously launched new online commerce experiences for over 10+ brands.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.