Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Kappahl
VD och Koncernchef
Fashion fit for life – om att hitta sitt purpose och återuppfinna meningen med mode
Kappahl vill ompositionera sig och växa. Utifrån deras solida varumärkesarv, konkurrenters positioner och framväxande konsumentbehov hittade man en insiktsbaserad tillväxtmöjlighet. Som ett resultat ger sig Kappahl nu ut på en målinriktad resa för att återuppfinna betydelsen av mode i sina kunders liv.
Elisabeth Peregi är sedan 2019 vd och koncernchef för Kappahl-koncernen. Hon har tidigare även arbetat i ledande roller inom Scandic Hotels och Lindex.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.