Per Ljungberg
Per Ljungberg

Svensk Digital Handel

VD I Facilitator

Driven av data eller kundupplevelse - Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?

Scen: Scen E3
E-commerce as entertainment
14:00-14:50
Gå till Scen E3
Lägg till i kalender2022-04-28 14:00:002022-04-28 14:50:00Europe/StockholmSvensk Digital Handel - Per LjungbergDriven av data eller kundupplevelse - Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?E-commerce as entertainmentSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Driven av data eller kundupplevelse – Ska teknisk innovation underbygga spam eller underhålla kunder?

Möt entreprenören som byggde världens första gamifierade kundupplevelse inom e-handeln. Hur kan man få kunder att vilja komma tillbaka till sin webbplats självmant genom att använda samma drivkrafter som sociala medier och spel? Och vilka konsekvenser får det för kundupplevelser och e-handlarnas marknadsföring? Du möter även flera andra svenska e-handlare som berättar hur de idag jobbar med gamification på sina webbplatser.

Presenteras av Svensk Digital Handel i samarbete med Gamifiera

Per Ljungberg

Per Ljungberg är sedan 2018 VD för Svensk Digital Handel och ansvarig för genomförandet av D-Congress. Han har jobbat med e-handelsrelaterade frågor sedan 2007, bland annat med att utveckla, driva och positionera e-barometern.

LinkedIn