Veckans Brief: Long read om Shein – veckans måsteläsning
Denna vecka har vi fastnat för en long read i Wired. Mycket fascinerande läsning om lurade kompanjoner, plagiat och vilken roll influencers spelar för Shein.

Svensk Digital Handel
VD
D-AWARD 2022
Med D-Award uppmärksammar Svensk Digital Handel de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan. Tidigare års vinnare är RevolutionRace (2019), Skincity (2020) och Caia Cosmetics (2021). Möte 2022 års nominerade till D-Award i ett samtal om kundupplevelser, innovation, cross-boarder ecom och syftesdriven handel.
Per Ljungberg är sedan 2018 VD för Svensk Digital Handel och ansvarig för genomförandet av D-Congress. Han har jobbat med e-handelsrelaterade frågor sedan 2007, bland annat med att utveckla, driva och positionera e-barometern.
Denna vecka har vi fastnat för en long read i Wired. Mycket fascinerande läsning om lurade kompanjoner, plagiat och vilken roll influencers spelar för Shein.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
”Dags för paradigmskifte för digitala upplevelser inom handeln”
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.