Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

PostNord Sverige
Affärsstöd Digital & Partners
Mot den optimala checkout-lösningen
E-handeln har vuxit exceptionellt under de två senaste åren. E-handelns snabbt växande roll i konsumenternas vardag har lett till nya beteenden och högre krav genom hela köpresan. Många svenska e-handelsföretag har i takt med att marknaden växt tvingats utvärdera och förbättra sin egen kundupplevelse. En viktig del är en checkout-lösning som både är enkel och erbjuder flexibilitet och valfrihet som konsumenterna efterfrågar.
Hur kan vi tillsammans öka automatisering, produktivitet och som bidrar till gemensam affärsnytta och i slutändan en förbättrad kundupplevelse?
Träffa PostNord tillsammans med partners under D-Congress – Mot den optimala checkout-lösningen. På väg till dig.
Carlos är en del av PostNord enhet Kunderbjudande Ecommerce, där leveranstjänster utvecklas och förbättras för att passa marknadens behov. I sin roll gäller det att säkerställa beskrivningen av tjänsterna, att det tekniska stödet finns och att relevanta partners får information. Genom att paketera detta och presentera för plattformar säkerställs att e-
handlare kan presentera PostNords olika leveransval i sin checkout för slutkonsumenter och på ett enkelt sätt hanterar sina bokningar av frakter.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.