Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Presenteras av Adyen: Autopista
Principal Manager & Partner
Autopista & Adyen: Digital transformation - detaljhandelns kompass
E-handeln har haft en enorm tillväxt de senaste åren och pandemin har accelererat den digitala transformationen inte minst för detaljhandeln. Nya mönster och beteenden har växt fram och allt fler företag i allt fler branscher tvingas anpassa sig för att inte halka efter. Hör Carl Borg från Autopista berätta om hur teknik revolutionerar e-handeln och hur den digitala transformationen driver tillväxt.
Carl Borg har 23 års erfarenhet inom Digitalisering, IT, e-handel och Marketing och är expert på att hjälpa kunder att växa genom AI och data. I dagsläget jobbar Carl på Autopista – ett konsultbolag som hjälper kunder att driva digital tillväxt, men kommer senast från rollen som EVP Digital & IT på GANT, där han han ledde företagets digitala transformation i tio år.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.