Veckans Brief: Long read om Shein – veckans måsteläsning
Denna vecka har vi fastnat för en long read i Wired. Mycket fascinerande läsning om lurade kompanjoner, plagiat och vilken roll influencers spelar för Shein.

Stronger
VD
E-handelsvarumärket Stronger - nu med enbart kvinnor i toppen
Snabbväxaren Stronger som säljer träningskläder för kvinnor på nätet vill bli starkare. Nu förstärker bolaget ledningsgruppen med sex nya kvinnliga toppchefer.
– Stronger växer som varumärke runt om i världen och vi måste ha de bästa talangerna på plats för att stötta i och accelerera vår tillväxtresa, och det har jag identifierat i vår nya ledningsgrupp, säger vd Annica Rantala.
CEO på Stronger, ett av Sveriges mest snabbväxande varumärke inom activewear och e-handel. Tidigare erfarenheter från företag såsom Röhnisch, Stadium och Åhléns i roller som Creative Director, COO, Marknadschef, Försäljningschef och affärsutveckling.
Denna vecka har vi fastnat för en long read i Wired. Mycket fascinerande läsning om lurade kompanjoner, plagiat och vilken roll influencers spelar för Shein.
Nu kan du se första avsnittet av vår nya talkshow.
”Dags för paradigmskifte för digitala upplevelser inom handeln”
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.