Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Bambuser
Head of Phygital Solutions
Den phygitala revolutionen och hur live commerce kan skapa nya värden
Fysiska butiker utvecklas alltmer för att skapa upplevelser och stötta den digitala kundresan samtidigt som den traditionella butiken blir mer och mer av en servicefunktion för e-handeln, snarare än tvärt om. I takt med att gränsen suddas ut mellan den fysiska och digitala världen behöver fysiska butiker förändras. För att utmärka sig och lyckas ökar behovet hos retailers att se över sin omnikanalsstrategi och revidera vilket syfte och roll den fysiska butiken den tjänar. Hör Annelie Gullström, Head of Phygital Solutions på Bambuser, prata om den växande trenden inom live commerce och hur det hänger samman och kan skapa värde i den phygitala retail världen.
Presenteras av Svensk Digital Handel i samarbete med Bambuser
Annelie Gullström is a thought-leading digital strategist and Head of Phygital solutions at Bambuser.Her career spans over 20 years in business development, innovation, strategy and digital transformation, working in industries such as retail, real estate, finance, and utility. Annelie is an accomplished public speaker, appearing regularly at conferences around the world, leading the conversation on how Live Video Shopping is merging the physical and digital worlds and bridging the gap between online and offline shopping.She is responsible for keeping Bambuser and its clients ahead of the curve by exploring new technologies and predicting how consumer behaviors and demands will influence all industries and business models.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.