Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

NA-KD
VP Sustainability
Impact proof – product traceability & supply chain sustainability
Konsumenterna litar idag på att företag kan göra mer skillnad i hållbarhetsfrågan än institutioner. Det ställer höga krav och förväntningar på e-handeln och kunderna efterfrågar transparens och action. Samtidigt har pandemin gjort att utvecklingen inom digitalisering ”hoppat framåt” ett antal år vilket gör att utvecklingen för ny teknik att jobba med och mäta sitt hållbarhetsarbete snabbt gått framåt.
Anna är sedan 2020 hållbarhetschef på mode- och e-handelsföretaget NA-KD. Hon har tidigare arbetat med hållbarhetsfrågor på Volvokoncernen.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.