Veckans Brief: DTC-bolagens framtid och kanalstrategi
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.

Kappahl
UX Designer
Vägen till en karriär inom e-handelstech
Digitaliseringen av näringsliv och samhälle sker i ett rasande tempo. IT-branschen skriker efter folk och Enligt World Economic Forum behöver 50 % av alla som jobbar omskola sig (re-skill) till 2025. En av de färdigheter som efterfrågas i samband med skiftet är självledarskap. Hur kan man upskilla sig för att skaffa de nödvändiga kunskaperna man behöver för att jobba inom tech? Och vilken kunskap är det? Var börjar man? I den här panelen samtalar vi med tre kvinnor som tagit saken i egna händer och som idag jobbar med tech på olika sätt.
Anna Gustafsson (Kappahl) är ux-designer inom e-handel med fokus på kundbeteenden och tillgänglighet. Resan till techbranschen har gått från reklam och mode vidare via ett bootcamp i frontendutveckling för att tillslut landa i ux-design.
Denna vecka tar vi bland annat upp DTC-bolagens framtid och kanalstrategi, skolboksexempel på hur man bygger ett starkt community och long read om rivaliteten mellan Nike och Adidas.
Varje vecka hittar du 8-10 artiklar, poddar och rapporter som vi tycker är extra intressanta med länkar och kommenterar.
Med utgångspunkt från Sveriges största och ledande e-handelsevent, D-Congress, samtalar vi med entreprenörer, e-handelsprofiler och ledande leverantörer om morgondagens e-handel.
Inet vann, i hård konkurrens med Djerf Avenue och RugVista. Instabox blev vinnare i den nya kategorin Årets Leverantör, i konkurrens med Bambuser och Voyado.
Bambuser, Instabox och Voyado är finalister när Svensk Digital Handel nu utökar tävlingen D-Award med en ny kategori; Årets leverantör. Vinnaren utses av en jury bestående av Svensk Digital Handels styrelse och presenteras på D-Congress den 28 april.