Svenska e-handelsprofiler: Därför får du inte missa D-Congress

110 utställare, drygt 40 talare och fler än 2 000 besökare.

Den 7 mars är det återigen dags för årets höjdpunkt, D-Congress. Många som arbetar med e-handel i någon form anser att D-Congress är det viktigaste eventet på hela året.

 

– Årets konferens kommer bli den bästa någonsin, säger Per Ljungberg, VD på Svensk Digital Handel.

D-Congress 2019 har temat Stärkt konkurrenskraft när handeln är gränslös. Bland annat kommer några speciellt inbjudna gäster från Kina för att dela med sig av de senaste trenderna inom kinesisk e-handel.

Tinting Fang är Brand Director på JudyDoll och specialist på affärsutveckling och interkulturell kommunikation, och hon kommer att tala om nästa generation inom social commerce.

Nick Young är före detta AI-innovationschef på JD.com – värderat till 33 miljarder USD och på D-Congress kommer han bland annat att tala om vad AI verkligen får för konsekvenser för e-handeln. Dessutom kommer representanter från bland annat Facebook, Google och H&M för att dela med sig av sin kunskap på D-Congress scener.

Boka din plats på D-Congress 2019

Svenska e-handelsprofiler: Därför får du inte missa D-Congress


Sara Wimmercrantz, medgrundare till Footway och BackingMinds och utsedd till en av Sveriges mäktigaste Tech-investerare

”D-Congress har jättestor betydelse. Den här branschen är superhårt arbetande och vi prioriterar vad vi gör. Jag skulle våga säga att det här är den enda konferensen där hela ekosystemet samlas. Alla som gör det möjligt för kunden att sitta hemma i soffan och lägga sin beställning – betalningsleverantörerna, e-handlarna och distributörerna – alla är här. Och dessutom känner vi varandra så det blir en rätt så bra fest också.”


Lars Grønkjær, Regional Vice President – Commerce Cloud, Salesforce

”Vi har varit med på D-Congress flera år och tycker det är den mest framstående e-handelskonferensen i Sverige. Föreläsningarna är bra, och även nätverkandet. Eftersom vi är en av de ledande aktörerna i världen på e-handelsplattformar finns det ett stort intresse för oss bland företagen som kommer hit. På D-Congress får vi också en bra känsla för den svenska marknaden och kan jämföra andras statistik och siffror med våra egna. Det är naturligt för oss, liksom för våra svenska partners, att finnas tillgängliga på D-Congress.”


Tobias Lindh, Country Manager & SVP, Northern Europe, Adyen

”Vi har sponsrat D-Congress sedan 2015. Att Svensk Digital Handel lyfter temat ”gränslös handel” i år gör det hela extra spännande. Den hårda konkurrensen globaliseringen för med sig innebär att företag måste ha en internationell strategi. Vi ser att svenska företag har goda möjligheter att etablera sig utomlands och skapa ett mottagande för utländska konsumenter. Vi kommer djupdyka i ämnet och presentera ny data under vår talartid på scen H1 13:30 – missa inte det!”


Sïmon Saneback, Founder and Head of Growth, Wellstreet

”D-Congress är den självklara samlingspunkten för alla i industrin, från handlare till leverantörer. Du lär dig nya saker, träffar branschkollegor och får inspiration. Konferensen är dessutom det största forumet för teknologi och innovation inom handel, och ett av få forum där du kan se vilka nya produkter och tjänster som finns. Vi på Wellstreet, kommer även att ha en lounge där du kan relaxa helt kravlöst, men också träffa nya intressanta start-ups som gör innovativa saker inom digital handel.”


Carin Blom, e-handelsexpert, PostNord

”Jag och PostNord är med på D-Congress för att det är en av få mässor som samlar hela retail och e-handelsbranschen, så det är en viktig mötesplats. Vi kommer ha en monter där vi kan möta kunder, potentiella kunder och leverantörer. Här ska vi försöka snappa upp utmaningar, möjligheter och ta in feedback, samt hjälpa de som kommer och pratar med oss – och givetvis visa några av våra tjänster. Över lag tycker jag det är en bra mix av inspirerande föreläsningar på bra teman, och ett mässgolv som jag tror att många, inklusive jag själv, faktiskt tycker ger någonting.”