Skincity årets digitala handel – vinnare av D-Award 2020

PRESSMEDDELANDE 2020-03-06

Skincity var enligt deltagarna på D-Congress den 5 mars det företag i Sverige som bidrog mest till att driva den digitala handeln framåt under 2019. Företaget fick flest röster bland deltagarna på Nordens största event om digital handel, D-Congress, som igår kväll utsåg vinnaren av Svensk Digital Handels pris D-Award som instiftades under förra året.

Inför D-Congress hade juryn till D-Award, Svensk Digital Handels föreningsstyrelse, nominerat tre företag till det nya priset; Sneakersnstuff, Pierce och Skincity. Skincity fick flest röster av deltagarna på D-Congress och fick därmed första pris som visar på att Skincity är ett e-handelsföretag som inspirerar och ligger i framkant.

Freddy Sobin juryordförande, Patrik Bråkenhielm, CFO Skincity, Per Ljungberg, VD Svensk Digital Handel. Foto: Dino Soldin

Vi vill med D-Award uppmärksamma de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, som skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan. Skincity är definitivt värdiga vinnare av D-Award 2020, säger Svensk Digital Handels och juryns ordförande Freddy Sobin.

 

Skincity vann med följande motivering:

“Skincity har bokstavligen talat tagit den diplomerade hudterapeuten online, skapat en kundupplevelse utöver det vanliga och varit lönsamma sedan starten 2011. Det är få som beställer från Skincity.se som inte nämner hur genomtänkt signaturpaketeringen är, något man nu kompletterat med en “basic wrapping”. Med ett purpose om att de förändrar liv driver de innovation inom digital hudvård.”

Om D-Award 2019

Nomineringsprocessen för att få fram de tre nominerade företagen inleddes i december 2019 via Svensk Digital Handels webbsida. Utifrån inkomna förslag valdes sex finalister ut av juryn. Dessa bedömdes av juryn hur väl företagen levde upp till prisets kriterier vilket resulterade i tre återstående kandidater. På D-Congress den 5 mars fick deltagarna rösta på en av de tre kandidaterna som sedan presenterades under en prisceremoni på D-Congress stora scen.

*Juryn består av Svensk Digital Handels styrelse:

  • Freddy Sobin, VD, Kicks
  • Cathrin Folkesson, Affärsområdesdirektör Online, Coop
  • Tomas Kull, Grundare och VD, Mathem
  • Linn Tagesson, Medgrundare, Babyshop Group
  • Paul Fischbein, Medgrundare och Styrelseorförande Hemmy
  • Fredrik Person, Head of online, Stadium
  • Hans Ohlsson, Koncernchef, Ellos Group
  • Joakim Eskilsson, Head of Customer Service, H&M Group
  • Pauline Grindvall, grundare och ägare Myperfectday.se

Vinnaren av D-Award ska leva upp till minst ett utav nedanstående kriterier

  • Företaget har genom nya innovationer och nya lösningar brutit ny mark och drivit den digitala handeln med varor i Sverige framåt
  • Företaget har utvecklat erbjudanden som genomsyrar alla företagets kanaler och som skapar en komplett kundupplevelse utöver det vanliga
  • Företaget har varit mycket framgångsrikt internationellt och bidragit till att sätta svensk e-handel på den globala e-handelskartan
  • Företaget ligger i framkant när det gäller värderingsstyrda affärer. Värderingarna genomsyrar hela företagets affär och är en del av vad varumärket står för.

För mer information kontakta

Eleonor Dahlberg
vVD Svensk Digital Handel
+46 707 77 14 24

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!