Seminarium: Så lyckas du med e-handel i Tyskland

Svenska e-handeln nådde nya rekordnivåer under 2015 och detaljhandelsföretagens försäljning av varor uppgick till över 50 miljarder kronor.

25 procent av Europas e-handel sker i Tyskland, som tillhör de svenska e-handlarnas största utlandsmarknader. Ingenting tyder på att trenden kommer att avta.

Om du funderar på att börja sälja dina produkter på den tyska e-handelsmarknaden är det här ett seminarium som ger dig kunskaper i vad som gäller för att ta första steget oavsett om du är verksam inom B2C eller B2B.

Digitaliseringen av handeln gör det enklare och bekvämare för konsumenter att handla och globaliseringen av e-handelsmarknaden är i full gång. Med en ökad internationell e-handelsmarknad står företagen inför stora utmaningar som bland annat att skapa lojalitet hos konsumenterna, anpassa sin kommunikation till mottagarländernas förväntningar och samtidigt ha ett konkurrenskraftigt pris.

Seminariet kommer att innehålla råd, inspiration och framgångstips och olika experter går igenom viktiga kulturella skillnader och vad som gäller juridiskt. Vi får också ta del av vad som är viktigt att tänka på vid val av distributionsupplägg och kanaler. Seminariet hålls delvis på engelska.

Läs mer och anmäl dig här

Tid:

14 sep 2016 08:00 – 15:00

Plats:

Valhallavägen 185, 115 53 Stockholm