Nytt nätapotek lanseras idag

Idag lanseras ännu ett nätapotek. Det är Axfoods nätsatsning på apotekssidan, Apohem, som nu kliver ut på nätet.

Axfood, Axel Johnsons investeringsbolag Novax och e-handelsnetreprenörerna bakom Lenson är trion bakom satsningen på Apohem.

–  Apohems vision är att bli Sveriges ledande nätapotek, säger Apohems vd Henrik Patzer.
– Med låga priser, snabba trygga leveranser och snart även försäljning av receptbelagda läkemedel lägger vi grunden.

Apohem lanseras till en början som ett egenvårdsapotek och erbjuder via apohem.se receptfria läkemedel och ett sortiment av handelsvaror.
I nuläget kan man inte erbjuda försäljning av receptbelagda läkemedel.

– Vi har lämnat in en ansökan om att bedriva öppenvårdsapotek och vår ambition är att kunna erbjuda våra kunder receptbelagda läkemedel innan året är slut, säger Henrik Patzer.

Idag består Apohems sortiment av cirka 4 000 artiklar och 500 varumärken. Sortimentet kommer byggas ut under sommaren och hösten.
Apoteksmarknaden omsätter drygt 40 miljarder per år och växer stadigt, framförallt andelen på nätet.

Till artikeln