Adyen frågade 5 950 konsumenter om deras förväntningar på detaljhandeln och 2 554 företag om hur de möter de förväntningarna. Ladda ner guiden för att lära dig om:

  • Missarna som kostar nordisk detaljhandel 221 miljarder om året
  • Vilka kundresor konsumenter efterfrågar
  • Hur teknik kan hjälpa retail att skapa goda köpupplevelser

Om undersökningen

Adyen följer den nordiska, europeiska och globala detaljhandelns utveckling i samarbete med 451 Research Group. Retailbarometern publiceras en gång per år och bygger på en undersökning med 5 950 och 2 554 företag i USA, Kanada, Storbritannien, Tyskland, Spanien, Frankrike, Italien, Norden, Hongkong, Singapore, Australien och Brasilien.

Förra året kostade långa köer den nordiska detaljhandeln lika mycket som 24 resor fram och tillbaka till månen eller 2 297 Teslor. En kostnad som digitala verktyg med enkla medel kan minska. Hur har det gått för detaljhandeln det senaste året? Färska siffror visar att friktion i köpupplevelsen fortsätter att skena. I rapporten delar vi insikter från konsumenter om vad de vill ha ut av detaljhandeln.

Ladda hem rapporten

Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!