Ny kurs: Hitta och vässa din e-handels “purpose” – så gör du steg för steg

”Purpose-gurun” Afdhel Aziz håller kurs i värderingsdriven e-handel. Anmäl dig nu!

Coronakrisen ritar om detaljhandelskartan i realtid. Hela 66 procent av konsumenterna kan tänka sig att byta från ett välkänt varumärke till ett som har ett tydligt syfte med sin existens. Och 78 procent av konsumenterna skulle tipsa andra att handla från ett varumärke med ett tydligt purpose/syfte.

Men hur lyckas man skapa ett syftesdrivet varumärke i praktiken? Nu håller Afdhel Aziz, välkänd profil inom så kallad “purpose driven commerce” och grundare av bolaget Conspiracy of Love, en exklusiv kurs i just det, arrangerat av branschorganisationen Svensk Digital Handel. Afdhel Aziz var även huvudtalare på D-Congress tidigare i år.

”Varumärken är väldigt bra på att be om kundernas kärlek, men de är riktigt dåliga på att ge kärlek. Men man behöver ge kärlek för att få kärlek”, säger han om vikten av att alla företag behöver veta sitt syfte för att komma till sin fulla rätt.

Denna Master Class påbörjar resan om hur du hittar ditt företags syfte/purpose och hur du kan använda det i allt från ledarskap till strategi och försäljning. Målet är att du, efter genomförd kurs, har konkreta verktyg för att med din ledningsgrupp eller team tillsammans fortsätta resan med att ta fram och sätta företagets purpose. Kursen ger också verktyg för att kunna designa övertygande och målstyrda initiativ inom ramen för ditt företags purpose, och låser upp ditt eget personliga syfte för en mer meningsfull karriär.

Bland annat lär du dig:

  • Vad det innebär att vara en syftesdriven verksamhet och varför “purpose” anses vara det femte P:et i marknadsföring (jämte produkt, pris, promotion och plats)
  • Hur du hittar, utvecklar och vässar ditt företags purpose/syfte – du kommer att guidas genom detta under kursens gång och parallellt kunna jobba med till exempel din ledningsgrupp
  • Hur du använder ditt purpose/syfte för att skapa fler och nöjdare kunder, som dessutom själva blir ambassadörer för ditt varumärke
  • Konkreta verktyg och modeller att applicera direkt på företaget

”Tidigare starkt känslomässiga kriser, som 11 septemberattackerna i USA, visar att återhämtningen handlar mycket om att söka trygghet och tillit samt förstärkta uttryck för sina värderingar. Att konsumenterna funderar djupare över vad de behöver och från vem de vill handla har nu förstärkts ännu mer av Corona. Samtidigt kommer kapitalet i ännu större utsträckning söka digitala, värderingsdrivna och växande investeringar. Vår kurs Purpose Driven Commerce anser jag är viktig för att skapa en tryggare och mer lönsam e-handel i Sverige. Att ensidigt kriga på prisfronten fungerar inte i längden”, säger Eleonor Dahlberg, vVD på Svensk Digital Handel.

Kursen drar igång den 15 oktober, sker helt online så att du kan befinna dig var du vill. Under tre tillfällen som varje del är två timmar lång guidar Afdhel Aziz dig live från Venice Beach, Los Angeles. Lärande, inspiration, skratt, kunskap, dialog och diskussioner utlovas.

Anmäl dig här direkt – platserna är begränsade!

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!