Hur kan du förbättra kundupplevelsen i leveranskedjan?

ShoppingTomorrow

ShoppingTomorrow är en digital e-handelsplattform för alla som jobbar inom e-handel och är fokuserade på digitala transformation inom B2B och B2C. De “Big Five” Google, Apple, Facebook, Amazon och Microsoft, gemensamt kända med förkortningen “GAFAM”,  är långt före många andra företag när det gäller kundupplevelse. Start-ups plockar snabbt upp och lär sig, men de som inte levererar mervärde kommer snart att vara gårdagens nyheter.

ShoppingTomorrow har här utforskat sätt att använda kundupplevelsen på för att förbli värdefull i leveranskedjan.

  1. Kundcentriska organisationer hittar fortfarande nya sätt att förbättra sin position i leveranskedjan.
  2. Detta har ingenting att göra med att det finns några konflikter i försörjningskedjan; det handlar om det värde du levererar. Om du inte har något nytt värde att lägga till, så är du uträknad – så enkelt är det.
  3. Det är därför det är viktigt att fortsätta förbättra kundupplevelsen genom att integrera servicedesign i din organisation för att se till att du förblir en värdefull länk i leveranskedjan.

Varför ska kundupplevelse prioriteras inom B2B?

Teknik skapar möjligheter att utveckla nya lösningar och hitta sätt för att leverera en överlägsen kundupplevelse. Detta inkluderar användning av objektigenkänning vid beställning av produktpåfyllningar, produktförslag baserad på orderhistorik, support 24/7 från chatbots och automatiskt utbyte av relevant information angående orderstatus. Leverantörer som lyckas att integrera dessa typer av lösningar i sina tjänster kommer att vara mer tilltalande affärspartners än företag som inte tillhandahåller dessa alternativ. Det är viktigt att hela tiden förbättras.

Här hittar du hela ShoppingTomorrow´s Blueprint

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!