E-handeln växte med 14 procent under andra kvartalet

Kort summering: E-handeln i Sverige ökade med 14 procent under andra kvartalet. Lite lägre än vi har varit vana vid, men får fortfarande anses stark och det var bland annat elektronikbranschen som hade ett något tuffare kvartal. Vinnarbranschen blev livsmedel som ökade med starka 28 procent.

Följande definieras inte som e-handel i E-barometern:

»  Köp i butik som först har bokats via internet
»  Försäljning av tjänster (exempelvis resor, hotell och konsertbiljetter) som sker via internet
»  Nedladdningar av exempelvis musikfiler, filmer och applikationer
»  Internetförsäljning mellan företag
»  Internetförsäljning mellan privatpersoner

Ladda ner rapporten

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!