Exklusiv live onlinekurs

Purpose Driven Commerce – vägen ur ett svårt läge

Coronakrisen ritar om detaljhandelskartan i realtid, men kompassriktningen framåt visar att huvudtemat på vårt event D-Congress i mars – Purpose Driven Commerce – kommer att öka än mer i betydelse. En värderingsdriven och hållbar tillväxt kommer att vara central för dig inom handeln att komma vidare ur det svåra läget och samtidigt framtidssäkra bolaget.

Att veta hur man sätter purpose som kärnan och utgångspunkt för varumärket och strategier, hur man ska leda med purpose och hur man lanserar purpose i hela verksamheten är en stor konkurrensfördel. Tidigare starkt känslomässiga kriser, som 11 septemberattackerna i USA, visar att återhämtning för konsumenterna och oss som individer, handlar mycket om att söka trygghet och tillit samt förstärkta uttryck för sina värderingar.

Purpose handlar om det djupare existentiella syftet, det högre målet, som ett företag eller en individ har utöver att tjäna pengar. Att vara syftesdriven betyder att en verksamhet drivs, mäts och tjänar pengar av ett högre syfte – en polstjärna som varenda beståndsdel i en organisation strävar efter att nå. Purpose brukar sägas är det femte P:et i marknadsföring; produkt, pris, promotion, plats och purpose.

Afdhel Aziz har, exklusivt för Svensk Digital Handel, skräddarsytt en onlinekurs i purpose. Afdhel var en uppskattad huvudtalare på D-Congress i mars och är en av världens ledande experter på varumärkespurpose, innovation inom marknadsföring och hur företag kan vara en kraft att göra gott i världen. Afdhel har hållit kurser i purpose på både New York och Columbia Business University. Det har skrivits om hans arbete i New York Times, Vice, Fast Company, Forbes, Fortune, The Guardian, Coolhunting, Billboard, Hypebeast, Mashable med flera.

Påbörja resan att hitta purpose med oss

Det är svårt att hitta sitt eget och företagets purpose, men med den här kursen påbörjar du resan. En resa som behöver inledas för att bygga företagets nya fundament för tiden vi lever i. En resa som i slutändan gör konsumenter till ambassadörer, ger bättre styrning, differentierar varumärket och skapar people power.

Om kursen

Kursen består av tre tillfällen som varje del är två timmar lång och Afdhel genomför den direkt och LIVE från Venice Beach, Los Angeles. Lärande, inspiration, skratt, kunskap, dialog och diskussioner utlovas. Och musik med Afdhel som DJ i pauserna. Kursen ger dig verktyg och modeller att använda tillsammans med ditt team eller ledningsgrupp för att fortsätta resan internt med att hitta företagets purpose. Ett gediget arbete som brukar ta upp till sex veckor. Eller – så finner du ditt och/eller företagets purpose under kursens gång. När ditt och företagets purpose kopplas ihop blir du mer motiverad på jobbet och i livet, gladare och får mer energi – detta då du primärt inte jobbar för att få lön – utan för ett högre syfte.

DATUM & TID: 15, 22 och 27 oktober kl: 15.00 – 17.00
PLATS: ZOOM
PRIS: 6 950 SEK exkl. moms

Pris för dig med certifieringen Trygg E-handel: 3 500 SEK exkl. moms.

Registrering

DEL 1: UPPTÄCK DITT FÖRETAGS PURPOSE

15 OKTOBER

Läs mer
 

DEL 2: ATT UTFORMA DITT FÖRETAGS PURPOSE

22 OKTOBER

Läs mer
 

DEL 3: UPPTÄCK DITT PERSONLIGA OCH DE ANSTÄLLDAS PURPOSE

27 OKTOBER

Läs mer
 

INSPIRATIONSSAJT

Purpose Driven Commerce

Läs mer
 

POWER OF PURPOSE

Talks For Good

3 SHIFTS CONVERTING WORKPLACES

Forces For Good

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!