Framtiden, praktiska tips och svenska erfarenheter

Det brukar ju sägas att det ur kriser även kommer någonting gott. Det vi har sett är att vissa delar av e-handeln fått ett rejält uppsving med nya målgrupper som handlar på nätet och digitaliseringens påskyndade framfart gör att nya tekniska och kreativa lösningar dyker upp som e-handeln kan använda för att nå sina konsumenter. Live Video Shopping är ett bra exempel på ny kreativ lösning som möjliggör för dig som e-handlare att på nytt sätt interagera med och engagera konsumenter digitalt.

Vi ser nu en försiktig återhämtning och anpassning till det nya normala. Vilken roll kommer Live Video Shopping att ha i framtidens handel? Vad händer i Kina där fenomenet uppstått och fortsätter att utvecklas. Och vilka erfarenheter har svenska handlare som provat på Live Video Shopping?

Den 8 september 2020 anordnade Svensk Digital Handel ett webbinarium med Tom Xiong från Den Digitala Draken som berättade om hur och varför Live Video Shopping blev enormt stort i Kina. Maryam Ghahremani, VD på Bambuser, beskrev konkret hur det fungerar och varför konsumenter älskar det nya sättet att shoppa. Därefter ledde Svensk Digital Handels VD Per Ljungberg ett panelsamtal med Helena Bengtson, Brand & Marketing Manager på KICKS och Malin Andrén grundaren av By Malina om deras erfarenheter av Live Video Shopping, vilka resultat dom har sett, vad dom ser som nästa steg i utvecklingen och hur dom ser på konceptet i framtiden.

Se det inspelade webbinariet

Några snabba tips hur du lyckas med Live Video Shopping

Den Digitala Draken

Tom Xiong, Medgrundare

 

KICKS

Helena Bengtson, Brand & Marketing Manager

 

By Malina

Malin Andrén, Grundare

 

Bambuser

Maryam Ghahremani, VD Bambuser

 
Webbinariet presenteras av:
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!