Inbjudan – Lär dig spelreglerna för den moderna handeln. Hur skapar man en framgångsrik datadriven strategi?

Handeln är en av de mest dynamiska sektorerna idag där den digitala evolutionen fundamentalt förändrar kundernas köpbeteende.

Att ge medarbetarna möjlighet att analysera data, dra slutsatser och fatta självständiga beslut är nyckeln till framgång i den nya omnikanal-miljön där handeln verkar. Visuell dataanalys kan förbättra marginalerna, möjliggöra bättre utnyttjande av butikens roll i ett omnikanal-scenario och öka flexibiliteten i försörjningskedjan.

Anmäl dig till vårt event den 26: e april och lyssna till när Paul Winsor, Director, Market Development Retail & Services Industries på Qlik berättar om butikens nya roll som shoppingkanal vid sidan om den digitala utvecklingen. Paul kommer även att gå in på hur man driver konvertering och större shopping korgar.

Jörgen Bitzekis, E-handels och affärsutvecklingschef på Svenssons i Lammhult som mer än fördubblat sin omsättning det senaste året, delar med sig av deras spännande moderniseringsresa med Business Intelligence och hur de har digitaliserat och förnyat en anrik retailer.

Dessutom berättar Carl Borg, CIO på Gant som har mer än 600 butiker världen över, hur de arbetar med lättanvända analyser för att garantera lönsamhet, minimera kostnaderna och ta vara på kundlojaliteten.

anmal_dig_har