Kenneth Qfvarnström
Varumärkesstrateg och affärsdesigner
Moonshot Branding - Förstå värdet av ett välbyggt varumärke.
Moonshot Branding - Förstå värdet av ett välbyggt varumärke.
Den nya generationen företag nöjer sig inte med att bara vara lite bättre. De ser nya möjligheter. De definierar och formar sina marknader i linje med ideologiska missioner och visioner. De förstår värdet av ett välbyggt varumärke.
De upptäcker tidigt vilka marknadsförändringar som håller på att se dagens ljus. De innoverar sedan blixtsnabbt för att skapa ett kunderbjudande som löser problem, inspirerar, är skonsamt mot moder jord och gör livet tio gånger bättre för människorna som lever på den.
Men hur gör man? Hur tar man den rakaste vägen till kundens hjärta och skapar bestående relationer? Följ med på en spännande resa i 180 och få ett antal konkreta tips på hur du ska innovera för att göra varumärket 1000% värdefullare för dina kunder.
Kenneth Qfvarnström har genomfört 100-tals fullskaliga varumärkeskoncept, kommunikationsstrategier och kreativa kampanjer under de senaste åren för både små regionala företag och stora multinationella koncerner. Jobbar idag som varumärkesstrateg, affärsdesigner och creative director. Har gästföreläst vid amerikanska, tyska och svenska universitet.
John Ekman
Chief Conversionista!
Webbplatsen - Den nya digitala försäljningsmotorn
Webbplatsen - Den nya digitala försäljningsmotorn
Fler och fler B2B-företag satsar nu att omvandla sina “digitala broschyrställ” till väloljade maskinerier som driver hela företagets försäljning. Vi tittar på ett västsvenskt företag – Tawi. Oerhört framgångsrikt med världsledande produkter, men helt osynliga på den internationella digitala arenan. Se hur de skapade sin nya webbplats för att bryta sina analoga bojor och ta sig ut i världen.
John Ekman grundade Conversionista för att hjälpa Sveriges online-företag att få ut ett bättre resultat från sin trafik och sin online-affär. 8 år senare är Conversionista Nordens odiskutabla auktoritet inom konverteringsoptimering – så något måste han ju ha gjort rätt?! John har jobbat med online ungefär sedan de första organismerna kom upp på land på bl.a. Icon Medialab, Net Entertainment & Betsson. Enligt John är en ”Conversionista” någon som är galet passionerad av att förbättra konvertering och konverteringsgrad.
Charlotte Brix Borg
Marketing Director
How digital analytics & data can improve your online business
How digital analytics & data can improve your online business
The jungle of online analytics and data is huge! In this session you will find out what other Nordic companies have done in order to give the best online customer experience and increase online revenue by automatically analyzing data on what customers do online and how the customers behavior are affecting the business financially.
Charlotte is Marketing Director and has been working strategically and operationally with e-commerce, online analytics and marketing automation for the last 7 years together with some of the largest B2B and retail companies in the Nordics.
Thomas Svensson
Team Manager Partner & Integration
Ehandel mellan företag – nästa stora trend?
Ehandel mellan företag – nästa stora trend?
Digitaliseringen är på stark frammarsch inom B2B segmentet och det är avgörande att hänga med nu för att inte bli omsprungen av konkurrenter.
Robin Carlsson
Sverigechef Vaimo
Psykologin bakom en framgångsrik e-handel
Psykologin bakom en framgångsrik e-handel
Varför gör vi som vi gör? Robin Carlsson visar hur psykologi och beteendevetenskap kan skapa en framgångsrik e-handel. Baserad på praktisk erfarenhet från bland andra B2B-varumärken som Dr Denim, Jack Daniels och Bauhaus delar Robin med sig av de viktigaste principerna och lärdomarna för beteende inom digital handel.
Robin har lång erfarenhet av att bygga och strategiskt utveckla digital handel inom hela Europa, senast genom Vaimos expansion i England. Nu är Robin tillbaka på Vaimos hemmamarknad för att utveckla framgångsrika e-handelsföretag som kan möta svenska kunders krav på en sömlös shoppingupplevelse, både inom B2C och B2B
Malin Sjöman
Grundare och Partner B2B-Byrån Hägvall & Sjöman
Inbound marketing för digital B2B-försäljning
Inbound marketing för digital B2B-försäljning
Inbound marketing handlar om att med relevant innehåll guida och hjälpa potentiella och existerande kunder under köpresan med slutmålet att generera mer affärer. Vad bör B2B-företag fokusera på i till exempel sina satsningar på content marketing och i köpresan fram till att en potentiell kund verkligen blir en ny kund? Och räcker det med att ta fram relevant och inspirerande content för sin målgrupp?
Att mäta och utvärdera samt hitta rätt KPIer är viktigt, dels för att se vad satsningen ger för resultat, om det ligger i linje med målsättningen, men också för att hela tiden kunna förbättra och förfina arbetet. Med bättre insikter om vilka aktiviteter som fungerar och vad som inte fungerar kan du enklare fatta beslut inför din fortsatta inbound marketing-satsning.
Att marknad och sälj dessutom bör arbeta i samma system är en förutsättning för att på riktigt kunna mäta hela vägen från lead till stängd affär. För det är ju affärer det i slutändan handlar om – hur många affärer, och till vilket värde, gjordes tack vare inbound marketing-arbetet?
Malin har drygt 20 års erfarenhet av marknadsföring, produktledning och affärsutveckling inom business-to-business. Hon har tidigare bland annat varit marknadschef på mobiloperatören 3 och produktledningschef på Ericsson. Idag är hon marknadskonsult på B2B-byrån Hägvall & Sjöman och hjälper B2B-företag att bygga relationer, varumärken och affärer i det nya digitala sälj- och marknadsföringslandskapet. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och uppskattad workshopledare och bloggar löpande om den nya B2B-marknadsföringen.
Fran Merino
Group Design Director · FJORD Stockholm
Simply designing websites is not enough anymore – brand perception in B2B context
Simply designing websites is not enough anymore – brand perception in B2B context
Learn about what has changed and why will this impact the way you should think about the brand, from three industry experts at Fjord, Accenture Interactive and Intershop, as well as speaking about our clients Stadium, Åhlens, Martin & Servera and Ellos and focusing on the direct and concrete online experience of the brand in the B2B context.
Fran is responsible for establishing a design practice across disciplines in collaboration with Craft Leads (Research, Service Design, Business Design, Interaction Design, Visual Design) that focus on quality delivery and team sustainability.
Working at the intersection of product design and brand identity, I’ve had the privilege of influencing products used and loved by millions. These include Movistar, BBVA, Velux, Sony, Paypal, Audi, Toyota, Weekday, Nokia and more.
Mauro Boffardi
Omnichannel Technology Manager – Senior Digital Architect at Accenture Interactive
Simply designing websites is not enough anymore – brand perception in B2B context
Simply designing websites is not enough anymore – brand perception in B2B context
Learn about what has changed and why will this impact the way you should think about the brand, from three industry experts at Fjord, Accenture Interactive and Intershop, as well as speaking about our clients Stadium, Åhlens, Martin & Servera and Ellos and focusing on the direct and concrete online experience of the brand in the B2B context.
Mauro started developing digital channels in Italy at the end of the 90s with customers like SONY Italia, Chrysler Group, UniEuro (Dixon Group). In 2008 he moved to Sweden where he had the opportunity to work with Dixon Group again (Elkjøp, Elgiganten), Stadium, Alko, Martin & Servera, Åhlens, Pierce, BMW Nordics and many others.
His role and passion was also to take business goals and requirements and translate them in a viable plan and a performant an reliable technical solution, involving all systems from backend to frontend. Currently Mauro is one of the end 2 end architects for the global online platform of H&M.
Malena Holmberg
Kontorschef Valtech Göteborg
Kinnarps, en måttanpassad e-handel till en av världens främsta möbeltillverkare
Kinnarps, en måttanpassad e-handel till en av världens främsta möbeltillverkare
För att hitta rätt lösning är det viktigt att ta avstamp i mål, den tekniska miljön, affären och komplexiteten i produkten samt självklart kunden och kundens behov. Malena Holmberg från Valtech Sweden berättar om Kinnarps satsning där e-handeln kompletterar den befintliga säljprocessen och ger en ökad tillgänglighet till befintliga kunder.
Malena brinner för att skapa digitala tjänster som gör skillnad, för vår planet eller lösningar som förändrar många människors vardag. En nyckelfaktor är att förstå kunders drivkrafter och behov på djupet vilket är extra utmanande i den disruptiva verklighet många företag, framförallt e-handelsbolag befinner sig i. Malena har 15 års erfarenhet av marknadsföring, UX, projektledning och affärsutveckling av digitala projekt och driver idag Valtechs Göteborgskontor.
Niclas Heurlin
VD
Kinnarps, en måttanpassad e-handel till en av världens främsta möbeltillverkare
Kinnarps, en måttanpassad e-handel till en av världens främsta möbeltillverkare
Niclas Heurlin, VD på Storm Commerce, med 15 års erfarenhet inom e-handelsbranschen, delar med sig av sina viktigaste tips för att lyckas med ett framtida e-handelsprojekt.
Gustaf Josefsson – Tadaa
Organisationer som växer!
Organisationer som växer!
Digitaliseringen förändrar hur vi människor kommunicerar med varandra, hur vi människor relaterar till varandra. De utmaningarna som den tar med sig är inte så mycket tekniska utmaningar som det är mänskliga utmaningar. Hur skall vi förhålla oss till varandra nu när sättet vi delar information förändrats? Hur ser den nya tidens organisation ut? Hur förändras makt, ansvar, beslutsfattande och medarbetarskap när mer och mer av våra relationer digitaliseras?
Dessa Takeaways får du när du lyssnar på Gustaf:
Gustaf Josefsson Tadaa är entreprenör, organisationsutvecklare och futurist. Som föreläsare har Gustaf förmågan att leda publiken genom komplexa ämnen, genom att blanda vetenskap, historieberättande och humor. Han har ett sätt att koppla ihop de senaste trenderna med djupa underliggande teman om mänskligheten och dess framtid.
Anders Björklund
VD
Moderator för dagen är Anders Björklund, VD på Zooma.
Moderator för dagen är Anders Björklund, VD på Zooma.
Anders är sedan mer än 20 år flitigt anlitad av några av väldens största B2B-bolag i deras ambitioner att göra online och digitalt till en naturlig del av sin affär. Han ställer mycket frågor, och vet vad han ska göra med svaren.