Hållbara e-handelsleveranser.

Den 22 oktober hade vi vårt event D-Logistik i Göteborg där fokus var hållbara e-handelsleveranser. Är kunderna villiga att betala för klimatneutrala leveranser? Hur kan e-handelskedjans alla aktörer samverka för att nå FN:s klimatmål? Och vad kan vi i Sverige lära oss av hur Amazon jobbar med sitt last mile-erbjudande samtidigt som vi hittar nya hållbara leveransalternativ där kunden är i centrum? Detta och mycket mer talades det om på årets D-Logistik.

Se talarna 2019

Fastighetsägarna Stockholm

Christoffer Börjesson

Airmee

Elin Härén

Seven Senders

Thomas Garnesson

Last Mile Experts

Marek Rozycki

MEDS

Marcus Ramstrand

DHL Freight (Sweden)

Ulf Hammarberg

Generic

Jonas Jegerborn

Logtrade

Fredrik Svedberg

Ellos Group

Mathias Parkhagen

PostNord Sverige

Peter Hesslin

ICAx

Samuel Young

Intelligent Logistik

Hilda Hultén

Svensk Digital Handel

Per Ljungberg

Några ord från våra deltagare.

”Why is the last mile so important? Well this is what the customer remembers. If the parcel arrives damaged, late or the wrong item, that’s what gives you a bad customer perception.”

F.d. logistikchefen Amazon CEP & E-commerce Last Mile Specialist Marek Rozcycki

“Last mile är ju på allas läppar. Och det borde inte vara allt för långt bort från autonoma leveranser och autonom logistik. Sen är robotisering superintressant såklart.”

Samuel Young, Head of ICAx på ICA Gruppen. 

  • Svensk Distanshandel AB
    Drottninggatan 56
    411 07 Göteborg
  • Svensk Digital Handel
    Regeringsgatan 60
    111 56 Stockholm
  • Svensk Handel
  • Trygg E-handel
Nyhetsbrev

Varje månad skickar vi relevant och intressant information inom e-handel. Plus information om aktuella event, frukostmöten och andra tillfällen där branschen samlas. Starta din prenumeration idag!