Digitaliseringen kräver förändring av företagens affärsmodell inom Business-to-Business.

Bolag som investerar strategiskt i e-handel ökar sina intäkter i alla kanaler och därmed sin totala lönsamhet.

På D-B2B den 8 oktober i Göteborg får du ta del av erfarenheter från verkligheten med företag som är mitt i den digitala förändring som krävs. Dagen är helt rätt för dig som sitter i beslutsfattande ställning i ett B2B-företag. Och som antingen redan vet att du behöver förändra och utveckla erbjudandet och arbetssättet med online och digitalt eller ännu ej insett det!

Digitaliseringen ställer stora krav på organisationen. Den ritar om kartan när det gäller att göra affärer och hur man kommunicerar med sina kunder. Logistik, IT, juridik, marknadsföring – samtliga viktiga funktioner i ett företag påverkas. Att uppfylla förväntningarna är inte lätt med tanke på komplexa kombinationer av produkter, lösningar, säljteknik, processer och kanaler som tillverkare och andra B2B-företag lever med idag.

KEYNOTE

Elin Ankerblad, grundare & Business Director - Doberman

Läs mer
 

KEYNOTE

Fredrik Tukk, Head of Innovation Partnering - Maersk Drilling

Läs mer
 

MODERATOR

Pelle Pettersson, en sann E-handelsninja

Läs mer
 

MODERATOR

Anders Björklund, experten på både digitalisering och B2B

Läs mer
 

Utställande Business Partners

Håll utkik, talarprogram och utställare uppdateras löpande.
Registrerar dig för våra nyhetsbrev nedan så du inte missar nått!

Några ord från våra deltagare

”I publiken idag så sitter det alltså uppskattningsvis 100 beslutsfattare som antingen är precis under eller sitter i ledningsgrupp på stora B2B företag. Och jag tror dom är oerhört nöjda med dagen.”

Anders Björklund, VD – Zooma

”Det går inte längre att bestämma vägen framåt, man måste designa vägen framåt. På grund av att marknaden utvecklas med en rasande fart.”

Kenneth Qfvarnström, Director of Transformation – Brainforest